Instalacje wtrysku gazu do samochodów z pośrednim wtryskiem benzyny - SEKWENCYJNE
System holenderskiej firmy PRINS to znakomite urządzenie IV generacji zaprojektowane dla zaspokojenia wymogów najbardziej zaawansowanych systemów wtryskowych. Podczas rozwoju tego systemu
producent wyszedł z założenia, że producent samochodu najlepiej wie jak należy zarządzać zasilaniem pojazdu w paliwo. Dlatego, zrezygnowano z dawkowania gazu na podstawie odczytu wskazań czujników pojazdu. Najprostszym i
najbardziej skutecznym rozwiązaniem okazało się wykorzystanie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi. Sygnały te są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika.
Gaz
dopływa do reduktora (3) za pośrednictwem zintegrowanego z nim elektrozaworu gazowego (4). Po zredukowaniu ciśnienia gazu i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego (8). Moduł filtrujący odpowiedzialny jest za
dokładne oczyszczenie gazu z cząstek stałych. Wstępne oczyszczanie gazu odbyło się w elektrozaworze. Dodatkowo moduł ten wyposażony jest w czujnik ciśnienia gazu i czujnik temperatury gazu. Po wyjściu z modułu sterującego pod
stałym nadciśnieniem 2 barów gaz dostaje się do listwy z osadzonymi wtryskiwaczami japońskiej firmy KEIHIN. Z wtryskiwaczy kontrolowanych przez sterownik (16) (przetworzone w oparciu o ciśnienie i temperaturę gazu sygnały
sterujące wtryskiwaczami benzynowymi) gaz doprowadzany jest w bezpośrednie pobliże zaworów dolotowych. Na uwagę zasługuje fakt, że dawka gazu dla każdego cylindra determinowana jest przez kontroler wtrysku benzynowego.
Dlatego też nie ma potrzeby stosowania emulatorów systemu OBD, a parametry pracy silnika są bardzo zbliżone do zasilania benzynowego w całym zakresie obrotowym.
PARAMETRY KOMPONENTÓW:
REDUKTOR
MODUŁ FILTRUJĄCY
WTRYSKIWACZE
STEROWNIK
Instalacja Vialle LiquidSi jest wyjątkowym i innowacyjnym uniwersalnym systemem wtrysku gazu wykorzystującym gaz Propan-Butan w fazie ciekłej. Prezentowany instalacja gazowa powstała w wyniku wieloletniej ewolucji znanej instalacji gazowej Vialle LPI - Liquid Propane Injection, która jednak nie była uniwersalna i można ją było montować tylko do samochodów z listy opracowanych pojazdów. Pierwszym etapem ewolucji była instalacja gazowa LPFi – Liquid Propane Flex Injection. Jednak i ona nie opanowała rynku ze względu na bardzo wąskie możliwości adaptacyjne.
Firma Viale zdecydowała się w 2012 roku na gruntowne zmiany w konstrukcji pompy ciekłego gazu LPG i sposobu wysterowania czasu wtrysku. Nowa konstrukcja pompy pozwoliła na kompletację instalacji z tradycyjnymi zbiornikami gazowymi. Zabieg ten pozwolił również na znaczne obniżenie kosztów produkcji tej instalacji gazowej. Dzięki temu stała się ona bardziej przystępna i coraz bardziej popularna. Zmiana sposobu wysterowania mieszanki gazowo-powietrznej zaowocowała możliwością dostosowania jej do prawie każdego silnika z pośrednim wtryskiem benzyny. Jednak najlepsze rezultaty osiąga się w tych silnikach, w których można zamontować wtryskiwacze gazu bezpośrednio w kolektorze ssącym i jak najbliżej głowicy silnika. Przy tak zamontowanych wtryskiwaczach wykorzystuje się efekt schładzania mieszanki paliwowo-powietrznej, dzięki któremu lepiej wypełniana jest komora spalania. Dzięki temu zwiększa się sprawność silnika spalinowego i w niektórych przypadkach można osiągnąć większą moc zespołu napędowego na gazie LPG niż na benzynie. Dodatkową zaletą rozprężania gazu w układzie dolotowym silnika jest obniżenie temperatury komory spalania, co ma niebagatelne znaczenie w zasilaniu gazowym silników z nieutwardzonymi gniazdami zaworowymi.
W skład instalacji gazowej Vialle LiquidSi wchodzą poszczególne podzespoły:
Bora Light
SYSTEMY BORA produkowane przez Zavoli spełniają wymagania najnowocześniejszych silników benzynowych z wytryskiem sekwencyjnym. W celu spełnienia wymagań nowoczesnych silników benzynowych oraz zapewnienia naszym instalatorom komfortowego i łatwego montażu, wprowadzona została technologia Zavoli BORA. Opracowana została w laboratoriach koncernu, charakteryzuje się innowacyjnymi cechami i funkcjami.
Zastosowana nowoczesna technologia mikroprocesorowa zapewnia potężną moc obliczeniową, pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne zestrojenie oraz korekty systemu. Sposób kalibracji został
udoskonalony i maksymalnie uproszczony. Oprócz zastosowania automatycznej kalibracji możliwe jest przeprowadzenie mapowania ręcznego, nawet na koniec każdego automatycznego procesu. Sterownik gazowy został wyposażony
w dodatkowe strategie:
Funkcja VSR - umożliwiająca dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających
się z tym problemem.
Funkcja START&STOP (samochód musi być wyposażony w tą strategię fabrycznie) - zadaniem jej jest redukcja zanieczyszczeń i zużycia paliwa podczas zatrzymania samochodu np. na skrzyżowaniu - silnik
uruchamia się na paliwie gazowym.
Zestawy wykorzystują nowe wtryskiwacze BORA JET. Technologia BORA pozwala wykorzystać potencjał tego wtryskiwacza. Zapewnia szybki i dokładny czas wtrysku gazu i dzięki temu zaspokaja
potrzeby każdego silnika. Systemy zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi europejskimi standardami technologicznymi i zatwierdzone zgodnie z przepisami R110, R67 i R115.
Najnowszym produktem na rynku jest system sekwencyjnego wtrysku gazu LPG i CNG - "ZENIT".
Nowy sterownik wtrysku gazu jest rozbudowanym i zaawansowanym systemem sterowania, który zastał opracowany w firmie Auto Gaz Centrum. Naszym głównym założeniem było wykonanie kroku w stronę nowoczesnych, sekwencyjnych systemów sterowania wtryskiem gazu przystosowanych do wymagań zarówno najnowszych samochodów, jak i nieco starszych rozwiązań. Opracowaliśmy sterownik, który może właściwie pracować z każdym wielopunktowym wtryskiem benzyny zapewniając poprawność pracy tego systemu oraz skuteczność systemu gazowego.
Najważniejsze zmiany względem poprzednich systemów, wprowadzone w sterowniku ZENIT to:
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZASTOSOWANIA LUBRYFIKANTU "FLASHLUBE":
Szczególnie polecany do samochodów Honda, Toyota, Ford wyprodukowanych po 2000 r.
Auto-Gaz Lublin
MONTAŻ I SERWIS INSTALACJI LPG
ul. Łęczyńska 56b
20-303 Lublin
ZOBACZ NA MAPIE
Pon - Pt
09:00 - 17:00
KONTAKT
Tel./ fax: 81 746 33 00
Tel. kom.: 601 36 33 00
Biuro: 609 30 39 57
info@auto-gaz.lublin.pl
Gadu-Gadu Lublin LPG 2050303
Auto-Gaz Lublin
KLIMATYZACJA, OGRZEWANIE POSTOJOWE
ul. Hutnicza 3
20-218 Lublin
ZOBACZ NA MAPIE
Pon - Pt
09:00 - 17:00